اخبار > گزارش عملکرد حوزه ی معاونت دانشجویی سه ماهه سوم سال 1399

اطلاعیه ها
آخرین اخبار


١٤:١٨ | 1399/09/30

گروه خبری: اخبار صفحه اصلی

شماره خبر: ٢٧٤٩٧

تعداد بازدید: 420

گزارش عملکرد حوزه ی معاونت دانشجویی سه ماهه سوم سال 1399

گزارش عملکرد حوزه ی معاونت دانشجویی سه ماهه سوم سال 1399

 

به نام خدا

گزارش عملکرد حوزه معاونت دانشجویی

سه ماهه سوم (پاییز) سال 1399

خداوند یکتا و بلند مرتبه را شکر گزارم که فصل دیگری از خدمت اینجانب در دانشگاه مازندران گذشت و  بدینوسیله همانند ماههای گذشته، گزارش فصلی (سه ماهه) عملکرد حوزه معاونت دانشجویی مربوط به پاییز 1399 جهت آگاهی دانشگاهیان گرامی ارائه می گردد. هرچند به دلیل تداوم بیماری کووید 19، فعالیت های آموزشی دانشگاه به صورت مجازی برگزار می گردد اما ارائه تسهیلات اسکان و تغذیه به دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی که دارای دروس آزمایشگاهی و عملی می باشند و نیز دانشجویان غیر ایرانی، موجب گردیده فعالیت های این بخش های حوزه معاونت دانشجویی کما فی السابق ادامه یابد. به علاوه، بخش اعظم تمرکز مدیران و روسای ادارات در شرایط کنونی، بر فراهم سازی زیرساخت های لازم بوده است و این موضوع در حوزه خوابگاه، تغذیه و مدیریت تربیت بدنی دانشگاه بیشتر مورد توجه قرار گرفته است.

اما در بحث تعمیر و تجهیز آنچه قابل توجه است، تاکید صندوق رفاه دانشجویان کشور بر به روزرسانی و ارتقای خوابگاههای دانشجویی از طریق استفاده از کمک های خیّرین تحت عنوان طرح (صندوق، خیّرین و دانشگاه) بوده است که با پیگیری های صورت گرفته اعتبار بسیار مناسبی از خیّرین و همینطور سازمان امور دانشجویان دریافت گردید و با همت بالای ریاست محترم دانشگاه، شاهد کمک ها و تخصیص اعتباراتی توسط دانشگاه بوده ایم تا بتوانیم به ارتقای سطح خوابگاهها بپردازیم. در همین راستا، مطابق برنامه صندوق رفاه دانشجویان کشور، بخشی از طرح تجهیز رستوران ها و آشپزخانه های دانشگاه با اعتبارات تخصیصی (50 درصد صندوق و 50 درصد دانشگاه) به اجرا در آمد و طی آن توانستیم اقدام به تامین برخی تجهیزات مدرن نموده و بدین طریق در راه صنعتی سازی سلف سرویس های سنتی خود گام برداریم. بخش مهم دیگری از فعالیت های صورت گرفته در این دوره، مربوط به مرکز بهداشت دانشگاه است که علی رغم کمبود نیروی انسانی، به خوبی در امر نظارتهای بهداشتی و درمانی خوابگاهها، امور تغذیه ای و نیز سرکشی به بخش های مختلف دانشگاه و ارائه نکات و دستور العمل های بهداشتی انجام وظیفه نموده است. سایر بخش های این معاونت نیز تمام تلاش خود را بر آن داشته اند تا کمترین کوتاهی در روند فعالیت های دانشگاه صورت نگیرد.

با تشکر ویژه از عنایات و توجهات همیشگی ریاست محترم دانشگاه، جناب آقای دکتر نوذری به حوزه دانشجویی، از جناب آقای دکتر صدیقی (معاون محترم وزیر و رییس محترم سازمان امور دانشجویان) و دکتر ناصر مطیعی (رییس محترم صندوق رفاه دانشجویان کشور) و بویژه خیّرین محترم به واسطه نگاه ویژه به مسایل رفاهی و تندرستی جوانان شایسته این مرزو بوم، صمیمانه قدردانی می نماییم. ضمن اینکه جا دارد از هیات رئیسه محترم دانشگاه، روسای محترم دانشکده ها، مدیران محترم ستادی و کلیه همکاران آن حوزه ها قدردانی گردد. و سپاسگزاری همیشگی بنده از آنِ مدیران، روسای واحدها، کارشناسان و همکاران بخش های مختلف حوزه معاونت دانشجویی، بویژه نیروهای زحمتکش خدماتی خواهد بود که هر آنچه انجام شد، حاصل تلاش ها و دلسوزی های آنان است.

 

اهمّ فعالیت های حوزه معاونت دانشجویی
به تفکیک مدیریت ها

 

 

 

1-مدیریت امور دانشجویی

1-1-اداره امور خوابگاهها


ردیف

شرح فعالیت

1

بررسی درخواست سکونت دانشجویان در کمیته اسکان مطابق مصوبه ی هیأت رئیسه محترم دانشگاه.

2

پذیرش و صدور گواهی سکونت برای دانشجویانی که شرایط سکونت در خوابگاه ها را داشته اند.

3

تسویه حساب برای دانشجویان فارغ التحصیل، انصرافی، تغییر رشته و اخراجی اعم از ایرانی و غیر ایرانی.

4

بازدید از مجتمع های خوابگاهی و ارائه گزارش مربوطه.

5

بازدید از مراحل بازسازی عمرانی خوابگاه ها و ارائه گزارش مصوّر مربوطه.

6

پیگیری امور قرارداد با پیمانکاران فعال در مجتمع های خوابگاهی.

7

بررسی اسناد مالی مربوط به اداره خوابگاهها و تائید آن.

8

همکاری و هماهنگی با دانشکده ها در خصوص استعلام از وضعیت تحصیلی دانشجویان خوابگاهی.

9

نظارت مستمر بر وضعیت بهداشتی مجتمع های خوابگاهی و  امور درمان دانشجویان با هماهنگی و حضور مرکز بهداشت دانشگاه

10

پیگیری امور مربوطه به خوابگاه های خودگردان سطح شهرستان و استان

11

همکاری با صندوق رفاه کشور و تکمیل و ارسال نامه ها و فرم های واصله از صندوق رفاه دانشجویان کشور

1-1-1-مجتمع خوابگاهی شهید نواب صفوی

لینک تصاویر

 

 

 

 

 

شرح فعالیت

ردیف

آماده سازی ساخت باغچه و گلخانه برای تکثیر و پرورش گلهای درختی و فصلی

 

اسکان دانشجویان مقطع دکتری و دانشجویان غیر ایرانی

1

سمپاشی هفتگی بلوک های دانشجویی هر هفته

2

تعویض لوله های آب گرم  خروجی از موتورخانه بلوک چهار

3

لوله کشی شوفاژ  و شستشوی همه رادیاتور ها بلوک 4 مجتمع

4

تعویض شیر رادیاتورهای اتاق های دانشجویی در بلوک چهار

5

شستشو و نظافت دائمی آلاچیق ها و محوطه اطراف

7

تمیزکاری کنار دیوار جنوبی مجتمع

8

نصب شیر آب داخل سرویس بهداشتی جهت شستشوی سرویس ها و آشپزخانه ها

9

نصب فیلتر صنعتی آب ورودی آب دفتر سرپرستی و ویلاهای 6 . 7 . 8

10

سم پاشی درختان و سم علف کش برای علفهای هرز

11

نشا کاری محوطه و فضای سبز بالای دیوار سنگی و کنارآلاچیق ها

12

آماده سازی اتاق ایزوله

13

گزارش تصویری خرابی تند باد و شکسته شدن درختان و تمیز کاری خیابان و محوطه مجتمع

14

1-1-2- مجتمع خوابگاهی امام حسین (ع)

لینک تصاویر

 

 

 

 

 

 

شرح فعالیت

ردیف

اسکان دانشجویان مقاطع دکتری، ارشد، کارشناسی، غیر ایرانی

1

انتقال دانشجویان دکتری و غیر ایرانی ابه مجتمع خوابگاهی شهید نواب صفوی

2

ضد عفونی دوره ای  و نظافت روزانه بلوک 2 و مکانهای عمومی و محوطه مجتمع

3

ترخیص باقی مانده وسایل شخصی دانشجویان

4

اصلاح درختان و  شمشاد های محوطه

5

هماهنگی برای تخلیه ستون های فلزی پروژه سوله ورزشی

6

حفر کانال ضلع شمالی مجتمع جهت دفن کابل روشنائی محوطه

7

حفرگودال جهت جاگذاری لوله برای فنس کشی زمین فوتبال جنب مجتمع

8

لوله کشی جهت آبیاری چمن زمین فوتبال جنب مجتمع

9

حفرکانال انتهای ضلع شرقی و جنوبی مجتمع جهت دفن کابل روشنایی محوطه

10

انتقال اقلام تاسیساتی از انبار مجتمع به انبار معاونت دانشجویی

11

نظافت سقف سایبان و سقف بلوک 1 و2 مجتمع

12

نصب شیشه های شکسته طبقه 3 و4 بلوک 2 در اثر طوفان

13

 

1-1-3- مجتمع خوابگاهی حضرت زینب (س)

لینک تصاویر

 

 

 

ردیف

شرح فعالیت

1

اسکان دانشجویان مقاطع دکتری و کارشناسی ارشد و دانشجویان غیر ایرانی

2

ضد عفونی مکانهای عمومی مجتمع

3

تعویض توری پنجره ی  بلوک ها در ادامه کار تابستان

4

نظافت، سم پاشی و ضد عفونی بوفه جهت توزیع غذای دانشجویی

5

کابل کشی  برای نصب اسپلیت سالن  ورزشی

6

جمع آوری کولر های پنجره ای بلوک 1تا 4 و انتقال  به  انبار به تعداد 4 عدد

7

جمع آوری رادیوهای اینترنت بلوک های 1تا 5  به دلیل بازسازی

8

مونتاژ  و نصب تابلو برق سالن ورزشی به تعداد 8 دستگاه

9

جابجایی دستگاه تصفیه آب بلوک 5 به6 به دلیل تعمیر

10

نصب پمپ aa2 در موتور خانه بلوک 6

11

بازدید دوره ای کارشناس مرکز بهداشت از مجتمع با همراهی سرپرست مجتمع

12

سم پاشی مکان های عمومی مجتمع  و فضای  سبز و نهال های مجتمع و  فضای عمومی بلوک 6

13

حفر کانال موتور خانه بلوک 4 جهت تعویض سیستم لوله های گرمایشی از موتورخانه به سالن ورزش

14

نصب سیم گالوانیزه جهت رخت پهن کن بلوک های 1تا 5

15

پیگیری حفر چاه فاضلاب  برای ناودان بلوکهای 4-1

16

راه اندازی سیستم گرمایشی بلوک 6

17

تخریب جهت شروع بازسازی آشپزخانه بلوک 1تا4

18

سرکشی روزانه از روند بازسازی آشپزخانه بلوک های 1تا4 و گرفتن عکس جهت تهیه گزارش

19

تحویل وسایل شخصی  دانشجویان از انبار

20

هرس درختان  و فضای سبز

21

شستشوی سینک و شیرآلات ظرفشویی آشپزخانه بلوک های 4-1

22

تعویض  لامپ آشپزخانه های بلوک6

23

در آوردن پایه های آهنی کولر های پنجره ای

24

تمیز کردن شیشه های رنگ شده آشپزخانه بلوک های 4-1

25

تحویل میز به دانشجویان به تعدا د 15 عدد

26

تعمیر و جوشکاری لوله ها در موتورخانه بلوک 5

27

نصب شیشه در محل کولر پنجره ای سابق  و ورودی بلوک 6

28

چک کردن راه آب های پشت  بام بلوک  6 و تعمیر سقف طبقه ی 4 رفع رطوبت از پشت بام

29

تعمیر پمپ2aa   و پمپ زمینی موتور خانه بلوک 5

30

نصب اجاق گازجدید در آشپزخانه های بلوک 6

31

هماهنگی جهت ضد عفونی محوطه مجتمع توسط شهرداری

32

همراهی با کارشناس مرکز بهداشت  در سرکشی از مجتمع

33

همراهی با کارشناس اداره تغذیه از نحوه توزیع غذا در مجتمع

34

عایق کار ی لوله های گرمایشی حد فاصل موتور خانه بلوک 4 و سالن ورزش

35

کاشتن گلهای فصلی در محوطه ی مجتمع

 

1-1-3- خوابگاههای خودگردان

لینک تصاویر

 

 

 

ردیف

شرح فعالیت

1

تهیه گزارش از وضعیت اسکان خوابگاه های خودگردان شهرستان بابلسر

2

بررسی، معرفی و اسکان دانشجویان برای اسکان در خوابگاه های خودگردان

3

دعوت از خوابگاه داران در خصوص واگذاری ودیعه مسکن و اخذ تعهد از آنها برای بازپرداخت

4

برگزاری جلسه با مالکین خوابگاه های خودگردان با حضور مدیر و معاون مدیر دانشجویی و تبیین وضعیت حضور دانشجویان در این خوابگاهها و نیز نحوه پرداخت ودیعه مسکن

5

تنظیم و ارسال لیست اسامی خوابگاه های خودگردان دارای اولویت جهت دریافت تسهیلات ودیعه مسکن و مدارک و مستندات مربوطه

6

پیگیری های متعدد مدیر محترم دانشجویی با وزارت علوم و صندوق رفاه دانشجویان کشور مبنی بر اخذ کمک هزینه ودیعه مسکن برای خوابگاه های خودگردانی که در ایام شیوع کرونا با دانشگاه تعامل و همکاری داشتند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1-2-اداره تغذیه

لینک تصاویر

 

خرید تجهیزات سلف سرویس
طرح صندوق رفاه در خصوص ارتقاء تجهیزات آشپزخانه های
نیمه صنعتی و سنتی دانشگاه ها

ردیف

نام کالا

تعداد (دستگاه)

1

میز کار وسط تمام استیل

6

2

کانتر گرم تمام استیل

3

3

گرمخانه گرم و مرطوب

6

4

سینک شستشو سه لگن

2

5

سینک شستشو دو لگن

3

6

درب اتوماتیک برقی

7

7

دستگاه فر پخت ترکیبی

1

8

میز جمع آوری ظروف

6

9

ماشین ظرفشویی خشک کن دار صنعتی

2

10

وان شستشوی تمام استیل

3

11

پیاز پوره کن

1

12

یخ ساز 200 لیتری

1

 

 

 

 

 

ردیف

شرح فعالیت

1

پیگیری و نظارت مستمر بر انجام کارهای تعمیراتی سلف سرویس ها

2

انجام روزانه امور تسویه حساب دانشجویان 

3

ارائه آمار رزرو غذای دانشجویی به پیمانکار بصورت روزانه

4

تهیه و تنظیم برنامه غذایی دانشجویان خوابگاهی بصورت هفتگی

5

تهیه و تنظیم صورتحساب رستوران میزبان

6

پیگیری و استعلام از شرکت ها بابت خرید تجهیزات سلف سرویس ها

7

انجام کارشناسی در خصوص خرید اجاق گازهای دانشجویی خوابگاه ها

8

ارائه گزارش هفتگی در خصوص شارژ و تسویه حساب دانشجویان به معاونت اداری و مالی دانشگاه

9

توزیع غذای گرم (ناهار و شام) در بین دانشجویان ساکن در خوابگاه های دانشجویی

10

تست و راه اندازی دستگاه کامبی استیمر (پخت ترکیبی) سلف پردیس

11

نصب 7 عدد درب برقی در ورودی های دانشجویی سلف پردیس

12

پیگیری رفع مشکل نشتی آب باران از سقف سلف نواب

13

ارتباط تنگاتنگ ناظرین سلف سرویس ها با دانشجویان و دریافت نقطه نظرات آنان

14

ارتباط مستقیم با مسئولین میزبان در خصوص رفع مشکلات تغذیه ای و انعکاس نظرات دانشجویان

15

همراهی با روسای محترم مرکز بهداشت دانشگاه جهت بازدید از وضعیت بهداشت توزیع غذا در خوابگاه های دانشجویی

 

 

 

 

1-3-اداره صندوق رفاه دانشجویی

 

 

ردیف

نوع درخواست

 

تعداد کل دانشجویان

مبلغ (به ریال)

1

تسویه حساب

648

__-

 

2

صدور دفترچه اقساط

 

248

____

3

پرداخت وام ضروری

 

50

850/000/000

4

پرداخت وام تحصیلی

 

526

8/277/500/000

5

پرداخت وام شهریه

 

174

4/800/000/000

6

پرداخت وام تحصیلی ویژه دکتری

 

146

3/066/000/000

جمع

 

16/143/500/000

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2-مدیریت تربیت بدنی

لینک تصاویر

 

ردیف

شرح  فعالیت

1

نصب ستون‌های سقف سالن ورزشی چند منظوره خوابگاه امام حسین (ع) در قالب فاز سوم احداث

 

انتخاب به عنوان دانشگاه برتر کشور توسط  وزارت علوم، تحقیقات و فناوری
در ارزیابی تندرستی و سنجش ساختار قامتی دانشجویان

2

برگزاری جلسه کمیته ورزش کارکنان دانشگاه

3

پیگیری و دریافت کمک هزینه 300 میلیون ریالی بازسازی کف‌پوش سالن امام علی (ع) از اداره کل تربیت‌بدنی وزرات علوم

4

نصب 8 دستگاه اسپلیت ایستاده (100000 ) در سالن ورزشی خوابگاه حضرت زینب (س)

5

تعمیر آب‌سردکن سالن ورزشی خوابگاه شهید نواب صفوی

6

نصب تور و میله والیبال استاندارد در سالن شهید طالبی سازمان مرکزی

7

انجام برنامه‌های گلگشت و کوهنوردی ویژه اساتید و کارمندان با همکاری انجمن کوهنوردی دانشگاه

8

تهیه، آماده‌سازی و نصب لوله‌های حصار اطراف زمین چمن طبیعی جنب خولبگاه امام حسین (ع)

9

انجام بررسی‌های اولیه و خرید تجهیزات لازم جهت بازسازی کف‌پوش سالن امام علی (ع) با همکاری دانشکده علوم ورزشی

10

آجرچینی و نصب درپوش حفاظ شیرهای آبیاری زمین چمن طبیعی جنب خولبگاه امام حسین (ع)

11

نصب ستون‌های سقف سالن ورزشی چند منظوره خوابگاه امام حسین (ع) در قالب فاز سوم احداث

12

خاک‌ریزی و تسطیح زمین‌های ضلع شمالی زمین فوتبال جنب خوابگاه امام حسین (ع) (پشت دروازه)

13

ساخت کلیپ‌های تمرینات ورزشی مناسب همکاران دانشگاهی

14

خاک‌ریزی و تسطیح نهایی زمین فوتبال جنب خوابگاه امام حسین (ع)

15

اجرای نظرسنجی سنجش علائق ورزشی کارکنان جهت هدفمند نمودن فعالیت‌های ورزشی

16

خرید و نصب فنس اطراف زمین چمن طبیعی جنب خولبگاه امام حسین (ع)

17

مونتاژ و نصب تابلو برق جهت نصب اسپیلت سالن ورزش مجتمع

18

کابل کشی برای اسپیلت سالن ورزش مجتمع

19

حفر کانال جهت تعویض سیستم لوله های گرمایشی از موتورخانه تا سالن ورزش

20

عایق کاری لوله های گرمایشی حد فاصل موتور خانه بلوک 4 و سالن ورزش

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3-مدیریت مرکز بهداشت و درمان و مشاوره دانشگاه

 

3-1-مرکز بهداشت و درمان

لینک تصاویر

 

ردیف

شرح  فعالیت

1

بازدیدهای بهداشتی هفتگی از خوابگاه امام حسین(ع)         

2

بازدیدهای بهداشتی هفتگی از خوابگاه حضرت زینب(س)     

3

بازدیدهای بهداشتی هفتگی از خوابگاه شهید نواب صفوی         

4

بازدید بهداشتی از نگهبانی های پردیس

5

بازدید بهداشتی از مرکز فناوری اطلاعات

6

بازدید بهداشتی از کتابخانه مرکزی

7

بازدید بهداشتی از تحصیلات تکمیلی

8

بازدیدهای بهداشتی از مدیریت آموزش

9

معاینات هفتگی و تب سنجی از دانشجویان ساکن خوابگاه ها

10

ایجاد اتاق ایزوله در خوابگاهها و هدایت دانشجویان مشکوک به کرونا جهت اسکان در این اتاق ها

11

ارائه توصیه های بهداشتی (مقابله با کرونا) برای پیشگیری و درمان به دانشجویان و همکاران دانشگاهی

12

هماهنگی با شبکه بهداشت شهرستان و بیمارستانهای شهر جهت ارائه خدمات خارج از توان مرکز بهداشت و درمان دانشگاه به دانشجویان (به صورت ویژه)

13

ویزیت بیماران و صدور گواهی جهت پیشگیری از شیوع بیماری کرونا

جدول آمار مراجعین به مرکز بهداشت در 3 ماهه تابستان 99

آمبولانس

بازدید بهداشتی

پیراپزشکی

پزشکی

ماموریت های مرکز

42

56

957

 

 

 

 

3-2- مرکز مشاوره

ردیف

عنوان فعالیت ها

مکان

1

شرکت رئیس مرکز در جلسه روسای مراکز مشاوره منطقه 2

مجازی

2

درج مطلب آموزشی در مورد ( افسردگی)

مجازی

3

پیشنهادات استارتاپ به دبیر منطقه 2

 

4

اطلاع رسانی مطلب آموزشی در مورد) فابینگ) به مناسبت روز جهانی سلامت روان

سایت دانشگاه

5

شرکت کارشاسان و مشاوران پاره وقت در کارگاه های آنلاین دانشگاه تهران

مجازی

6

پیگیری طرح احوال پرسی برای دانشجویان

 

7

اجرای پرسشنامه سلامت روان ویژه دانشجویان نو ورود

سامانه سجاد

8

اطلاع رسانی جشنواره علمی فرهنگی هنری و بهداشت روان

مجازی

9

اطلاع رسانی استارتاپ منطقه 2 در سایت دانشگاه و دانشگاه های وابسته به دانشگاه مازندران

مجازی

10

اطلاع رسانی بهره مندی از پوستر و پیام مشاور برای دانشجویان نو ورود

مجازی

11

برگزاری کارگاه های آموزشی وبینار ویژه دانشجویان

مجازی

12

برنامه ریزی و هماهنگی برای برگزاری کارگاه های وبینار ویژه کارکنان

مجازی

13

درج مطلب آموزشی به مناسبت روز جهانی ایدز در اینستاگرام

مجازی

14

پیگیری  برای راه اندازی پنل مشاوره آنلاین و انجام مکاتبات با مرکز محاسبات

 

15

تهیه محتوا جهت ارسال به ستاد مبارزه با مواد مخدر استان

مجازی

16

درخواست راه اندازی گروه اسکایپ  و ثبت اکانت اسکایپ در خط تلفن همراه

 

 

 

 

4-کمیسیون های معاونت دانشجویی

 

 

4-1-کمیسیون موارد خاص استانی

نوع و تعداد پرونده های بررسی شده در کمیسیون موارد خاص استانی

تعداد جلسات

پرونده های دریافتی

آرای صادر شده

ارجاع به وزارت

پاسخگویی از طریق اتوماسیون اداری

9

1291

1082

23

180

 

4-2-کمیسیون موارد خاص داخلی

نوع و تعداد پرونده های بررسی شده در کمیسیون موارد خاص داخلی

تعداد جلسات

پرونده های

 بررسی شده

آرای صادره

سنوات و ادامه تحصیل

آرای صادره

مشروطی

سایر آراء

6

323

185

15

123

 

3-4- کمیته انضباطی دانشجویان

نوع و تعداد پرونده های بررسی شده در کمیته انضباطی دانشجویان

تعداد استعلام

تشکیل پرونده بدوی

تشکیل پرونده تجدیدنظر

370

3

3

 

 

 

 

 

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA


خروج